A kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium rendezte meg május 29-én az I. LEGO robotprogramozó országos csapatversenyt a közoktatás 5–6. évfolyamára járó diákok számára. A cél az volt, hogy az informatika, a programozás, a reáltudományok iránt fokozottan érdeklődő tehetséges diákok számára lehetőséget adjanak tudásuk, alkotókészségük bemutatására, összemérésére.
Iskolánkban 1 éve folyik az intenzív szakköri munka Horváthné Ikker Ildikó vezetésével. A diákok rendkívüli érdeklődését céglátogatással is fokozva a legkülönbözőbb robotokat állítják elő órákon. A programozást számítógéppel végzik. Ebben a témában egy év rövid felkészülésnek mondható és ez különösen emeli az alábbi eredmény értékét.
III. helyezést ért el a G.M. Warriors csapat: Foki Márk és Horváth Gábor
IV. helyezett a Fehér Dániel és Lurvig József alkotta FELURobotics csapat.
A versenyen a Mindstorms NXT-robotok programozása volt a feladat. A csapatoknak 90 perc alatt kellett egy előreelkészített pályán útvonalkövetési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írtszoftverek segítségével. A megoldásokat szakmai zsűri értékelte, a feladat megvalósításának precizitása, aprogramok forráskódja és a tesztpálya bemutatók alapján.
A versennyel hagyományt szeretne teremteni a kecskeméti gimnázium, és sikeres esetén évenként megrendeznéa mostanihoz hasonló lebonyolítási rendben és időpontban. A tapasztalat: sikerült érdeklődést kelteni az általános iskolákban, mivel 35 csapat nevezett szerte az országból (Győrtől, Etyekig, Budapesttől Zsámbékig). A cél a programozás és a mérnöki kompetencia népszerűsítése, amire kitűnő eszköznek kínálkoznak a Mindstorms robotok és az NXT-G szoftver, ráadásul már kisgyermekkortól sikeresen lehet alkalmazhatók. – mondta el Badó Zsolt a verseny egyik szervezője.
Napjaink diákjai számára az internet és az info-kommunikációs eszközök elterjedésével az információhoz jutás a 21. század esélyeket megteremtő hatású. Az informatikai fejlesztések egyik domináns irányának látszik a robotika fejlődése. Az oktatás e területen különösen fontosó, hiszen a háztartásokban – a szórakoztató és kommunikációs elektronikától a fejlettebb háztartási gépekig – máris rengeteg olyan elektronikus eszköz működik, amelyik processzorral vezérelt technológiára épül. Az ilyen gépek, készülékek aránya egyre növekszik, és a jövő nemzedékének a gombok nyomogatásán túl hozzáértőnek kell lennie, hogy ne váljék mindez a „varázslat” és „misztikum” eszközévé, hanem minden eszközhasználó lássa és tudja is a mögöttes algoritmusok emberi kreativitásban rejlő működését – foglalta össze a verseny jelentőségét Kiss Róbert, a verseny másik szervezője.